Projektek
Erasmus+
Vas Megyei Szakképzési Centrum
nemzetköziesítési stratégiája
Az intézmény neve:
Vas Megyei Szakképzési Centrum
Vas County Center for Vocational Education and Training Fachbildungszentrum vom Komitat Vas
Címe: 9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.
OM azonosító: 203062
Időszak: 20212027.
Készítő(k): Birosz Pál Tamás főigazgató-helyettes Nagy Zsanett koordinátor
Felelős vezető(k): Szentgyörgyvári Róbert kancellár
Rettegi Attila főigazgató
Misszió
„A jövő azoké, akik felkészülnek rá a jelenben.” - Közmondás
„Fontos, hogy hagyjuk, hogy a sors beavatkozzon az életünkbe, és eldönthesse, mi a legjobb mindannyiunk számára.” - Paulo Coelho
1. A nemzetköziesítési stratégia intézményi alapjai
1.1 Küldetésnyilatkozat
A Vas Megyei Szakképzési Centrum a Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum és a Szombathelyi Szolgáltatási Szakképzési Centrum jogutódjaként jött létre a megye 14 szakképző iskolájának munkáját irányítja és koordinálja. A szakképzési centrum az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartásában működik a szakképzést a gazdaság szolgálatába állítva.
A centrum általános feladata a képzésben résztvevők arányának optimalizálása, a szakképzés presztízsének javítása, a végzettség nélküli iskolaelhagyás és a lemorzsolódás csökkentése, a tanulói készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése. A centrum küldetése magas szintű szakmai felkészültség mellett, a tehetséggondozás, így az eredményes iskolai tevékenység segítségével a munkavállalás elősegítése is.
A centrum az egészségügyi technika, elektronika és elektrotechnika, élelmiszeripar, építőipar, épületgépészet, fa- és bútoripar, gazdálkodás és menedzsment, gépészet, informatika és távközlés, kereskedelem, közlekedés és szállítmányozás, kreatív, mezőgazdaság és erdészet, rendészet és közszolgálat, specializált gép- és járműgyártás, sport, szépészet, turizmus- vendéglátás és vegyipar ágazatok területén képezi a szakembereket. Az iskolarendszerű nappali képzés mellett, a felnőttek szakmai oktatása és képzése ad lehetőséget új szakképzettségek, szakképesítések megszerzésére, átképzésekre, továbbképzésekre.
1.2 Célkitűzéseink
A Centrum, iskoláival közösen, szoros együttműködésben képzeli el a fejlődést. A szakmai munka, a valós életre nevelés, munkaerőpiaci feltételeknek való megfelelés fontos szempontok, melyek mellett nagy hangsúlyt fektetünk az idegennyelv-oktatás és a digitális kompetenciák fejlesztésére. Az iskolák együtt gondolkodása és munkálkodása, a szakmai munkakultúra erősítése a nemzetközi tapasztalatokkal kiegészülve, pozitív változásokat hozhatnak. A Centrum szakmai támogatása mellett az iskolák együtt indulhatnak el a nemzetköziesedés útján. A szakmai versenyeken diákjaink most is kiemelkedően szerepelnek hazai és nemzetközi szinten is, azonban ebben szeretnénk nekik sokkal több tapasztalatot biztosítani (a 2021-es évben elnyert Erasmus-akkreditáció által biztosított lehetőségeken keresztül) A digitális világ, a folyamatosan változó Z, alfa generáció igényeihez fejlesztenünk kell a pedagógiai módszertárunk palettáját. A változó világban gyorsan kell reagálnunk arra, hogy mit kíván a munkaerőpiac, ehhez folyamatosan alkalmazkodva kell oktatott szakmáink tananyagát és körét kialakítanunk. Az eredményesség érdekében keressük a lehetőségeket és a fejlesztési megoldásokat.
1.3 Jövőkép
Vas megyében kiemelkedő szakmai munkát folytatunk kis-, közép- és nagyvállalatokkal és üzemekkel együttműködve, így tudjuk biztosítani megyénk jövő generációjának képzését. Nemzetközi kapcsolatainkat folyamatosan bővítjük diákjaink és tanáraink számára. Nemzetközi versenyeken kiemelkedő eredményeket érünk el, folyamatosak a meghívásaink. A felnőttek szakmai oktatása és képzése területén kielégítjük a munkaerőpiaci igényeket, esélyt teremtünk a tanulni vágyóknak és gyorsan reagálunk a cégek, vállalatok igényeire. Diákjaink és oktatóink nyelvtudása magas szintű, ehhez keressük a folyamatos továbbfejlesztési lehetőségeket. Olyan helyi és megyei szintű szereplőkkel dolgozunk együtt, akik mind segítik Centrumunk fejlődését. Az iskoláinkat támogató alapítványok segítik a tehetségek előrehaladását, a hátrányos helyzetűeket, tanulási nehézséggel küzdőket pedig a felzárkózásban. Szervezeti kultúránk fontos része a tapasztalatok, jó gyakorlatok megosztása a Centrum tagintézményei között. Lehetőséget biztosítunk a hátrányos helyzetű tanulók számára is a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakma megszerzésére, szem előtt tartva a minél alacsonyabb szintű lemorzsolódást. Az általános iskolák várják és igénylik a Centrumunk által kínált programokat, versenyeket, felkészítőket, nyári táborokat.
Erasmus, Határtalanul, Külföldi Nyelvtanulási Program aktív szereplői vagyunk, a résztvevők száma és motiváltsága évről évre növekszik. Ehhez kapcsolódóan víziónk, hogy folyamatosan növeljük a nemzetközi programokban részt vevő diáklétszám volumenét.
Bízunk abban, hogy magas színvonalon működő szakképző intézményeinkben, megfelelő módszerek alkalmazásával biztosítani tudjuk, hogy a tanulók a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakmához jussanak.
1.4 Pozitív kép kialakítása
A Centrum megítélése szempontjából fontos a pozitív kép kialakítása és a jövőkép meghatározása. Erre azért van szükségünk, hogy a XXI század technikai, informatikai világához igazodva a munkaerőpiaci igényeket figyelembe véve alakítsuk ki képzési kínálatunkat, fejlesszük módszertani megoldásainkat, amelyek növelik a szakképzésben végzettek elhelyezkedési, továbbtanulási esélyeit. A felnőttek szakmai oktatásával és képzésével lehetőséget adjunk új szakképzettségek, -képesítések megszerzésére, átképzésekre és továbbképzésekre. Tanulóink szempontjából fontos tényezőnek tartjuk, hogy az iskolai teljesítmény végső kimenetelének eredményességét, a versenyképes szakmaszerzést és a munkaerőpiac elvárásainak, megfelelő magas színvonalú szakmai felkészítést biztosítsuk. Fontos küldetésünk a hátrányos helyzetű tanulók számára a másodlagos szocializáció biztosítása, valamint megadni a tanuló családi hátterétől független munkavállalási, szakmai karrier, jobb szociális életkörülmények esélyének lehetőségét az eredményes iskolai tevékenység révén.
2. Az intézmény működési környezetének feltérképezése
A Vas Megyei Szakképzés Centrum (9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.) intézményei:
1 |
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola 181101 |
9500 Celldömölk, Sági utca 65. |
2 |
Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola 181102 |
9700 Szombathely, Szent Márton utca 77. |
3 |
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium 181103 |
9735 Csepreg, Rákóczi Ferenc utca 13-15. |
4 |
Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum 181104 |
9900 Körmend, Rákóczi Ferenc utca 2. |
5 |
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum 181105 |
9970 Szentgotthárd, Honvéd utca 10. |
6 |
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium 181106 |
9700 Szombathely, Petőfi Sándor utca 1. |
7 |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum 181107 |
9700 Szombathely, Rohonci út 1. |
8 |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium 181108 |
9700 Szombathely, Hadnagy utca 1. |
9 |
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola 181109 |
9600 Sárvár, Kisfaludy Sándor utca 2/A |
10 |
Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum 181110 |
9700 Szombathely, Zrínyi Ilona utca 12. |
11 |
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium 181111 |
9700 Szombathely, Nagykar utca 1-3. |
12 |
Vas Megyei SZC Oladi Technikum 181112 |
9700 Szombathely, Simon István utca 2-6. |
13 |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum 181114 |
9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. |
14 |
Vas Megyei SZC Tinódi Sebestyén Gimnázium 181119 |
9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. |
Stílus |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- XXI. századi szakmai képzés biztosítása. - Jó kapcsolat a gazdaság szereplőivel, vállalatokkal, cégekkel, vállalkozások- kal. - Megyei szinten együtt dolgozunk és alkalmazunk egy közös pályaorientációs naptárt a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával és a Vas Megyei Kormányhivatallal. Tagjai vagyunk a Pályaorientációs munkacsoportnak, ahol együtt dolgozunk és gondolkodunk a pályaorientációs lehetőségekről az előző két szervezeten túl a Tankerületi Központokkal, a Vas megyei Pedagógiai Szakszolgálattal és az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központtal. - Az új szakképzési kultúra bevezetésén dolgozunk. - Törekszünk a duális rendszer minél szélesebb körben történő bevezetésére. - A szakmai képzést a gazdaság igényeinek megfelelően biztosítjuk. |
- Vonzóbbá tenni a szakképzést, kiemelt figyelemmel a mérnöki és informatikai pályára készülő fiatalok számára. - Partnerkapcsolatok fejlesztése, a meglévők intenzívebbé tétele. A kapcsolatok tudatos ápolása, menedzselése kiemelt szerepet kell, hogy kapjon. - Diákélet színesebbé tétele. - A tanulók ösztönzése a különböző típusú versenyeken való részvételre. A felkészítések hatékonyabbá tétele. - Médiamegjelenés javítása. - Duális képzés általánossá tétele. - Okleveles technikusképzés népszerűsítése. |
Személyzet |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- A Centrum központi szervezetében levő kollégák biztosítják a működést. - Megfelelő végzettséggel rendelkező munkatársak biztosítása a feladat ellátására. - A tanári végzettség megszerzésének segítése. - Egyetemi, master szintű végzettség megszerzésének támogatása, ha az oktató ezzel nem rendelkezik. - Szakmai elméleti oktatók, gyakorlati oktatók szakmai továbbképzése, vállalati tapasztalatszerzésük támogatása. - IKK által szervezett oktatói továbbképzéseken való részvétel. |
- Átgondolt munkaerő- gazdálkodás és célzott humánerőforrás-fejlesztés. - Kritikus területekre fokozott figyelem. - Az iskolák szakember- utánpótlásának tervezése. (közismereti oktató, szakmai elméleti és gyakorlati oktató). - Megfelelő mérnöktanár ellátottság. - A szakmai tárgyak oktatására megfelelő végzettségű szakemberek biztosítása. - A dolgozók egyenletes leterhelése. - Iskolai ifjúságvédelmi felelős és iskolapszichológus alkalmazása. - Fejlesztő- és gyógypedagógus- ellátottság fejlesztése. |
Képességek |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- Mérés-értékelés éves szinten. - Különböző szinteken történő tanulás lehetősége, különböző képzési módokba történő csatlakozás. - Aktív kapcsolatok külső partnerekkel. - Szabályozott irányítás. - Egységes dokumentumrendszer használata a Centrumon belül. - A Centrum és az iskolák jógyakorlatainak megismerése, átadása. - Tanulók szociális helyzetének feltárása a Centrum intézményeiben. - Az intézményi eredmények figyelembevételével történik a következő tanév előkészítése tervezése. - Magas szintű szakmai elméleti és gyakorlati képzés. |
- Digitális kompetenciák fejlesztése. - Digitális és online eszközök fokozottabb használata. - A XXI. század elvárásainak megfelelő pedagógiai- módszertani felkészültség fejlesztése, kapcsolódó továbbképzéseken való részvétel. - Tanulók önálló gondolkodásra nevelése. - Konfliktuskezelés. - Nemzeti értékek iránti tisztelet és hagyományok fejlesztése. - Kulturális programokon való aktív részvétel. - Közösségi kapcsolatok fejlesztése. - Saját szellemi kapacitás felmérése (kompetenciatérkép) és a közösség szolgálatába állítása. - Belső pályázatok gyűjtése: jógyakorlatok leírása, pedagógiai esettanulmányok készítése. - A nevelés és az oktatás egységes szemlélete és kezelése. - Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás. - Lemorzsolódások csökkentése. - Tehetséggondozás. - Online oktatás fejlesztése. - Esetleges pandémia esetén is eredményes, hatékony oktatás biztosítása. |
Stratégia |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- A 14 iskola munkájának az irányítása, szakképzés-szervezési feladatok ellátása Vas megye egész területén. |
- A működés színvonalának magasabb szintre emelése. - A szakmai elméleti és gyakorlati oktatók pedagógiai-módszertani fejlődésének támogatása. - Naprakész tudás biztosítása. - Magas színvonalú képzés biztosítása. |
Struktúra |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- A Centrum központi szervezetében kancellár, főigazgató, főigazgató- helyettes, gazdasági vezető, titkárság, pénzügyi csoport, személyügyi csoport, műszaki csoport, felnőttoktatási és felnőttképzési csoport, tanügyi csoport végzi a koordináló, irányító szerepet a 14 iskola esetén 26 fővel. Munkájukat jogász is segíti (1. számú melléklet). - Két nagy projekt fut jelenleg a Centrumon belül, ahol projekt- menedzserek projekt gazdasági vezetők, szakmai vezetők, szakmai megvalósítók segítik a munkát. - GINOP-6.2.7-20 Ágazati képzőközpontok infrastrukturális és szakmai felkészítése az új szakképzési struktúrára - GINOP-6.1.10-VEKOP-19 A gazdaság fokozatváltását támogató innovatív képzések - Az iskolákban igazgatók, közismereti és szakmai igazgatóhelyettesek, gyakorlatioktatás-vezetők, iskolatitkárok, gazdasági ügyintézők, az iskola oktatói kara és a technikai dolgozók biztosítják az oktatás feltételeit. - A Centrum központi szervezete irányítja, illetve nagyrészt végzi a tanügyigazgatási feladatokat, gyűjti a szakmai munkával és a szervezet működésével kapcsolatos adatokat. - A központilag fejlesztett, jogszabály vagy fenntartói döntés alapján kötelező, internetes alkalmazásokkal dolgozunk: · E-Kréta (tantárgyfelosztás, e- napló) · Poszeidon iktatórendszer · FAR rendszer - Igazgatói értekezletek, szakmai műhelyek, gazdasági tájékoztatók szervezése az eredményes működés érdekében. |
- A kollégák egyenletes leterheltsége. - A kollégák továbbképzéseinek koordinálása. - A kollégák biztos informatikai kompetenciákkal rendelkezzenek és tudják a változásokat követni. - Belső képzések, konzultációk szervezése. - Szervezeten belüli információáramlás és kommunikáció javítása. - A kollégák idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése. |
Rendszerek |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- A tagintézmények jógyakorlatai. - Beiskolázás. - Partnerkapcsolatok – külső kapcsolatok. - Pályaorientációs tevékenység. - Nyílt napok. - Tagintézmények közös sport- és kulturális programjai. - Képzési kiállítás és vásáron való részvétel. - A megye gazdaságában szerepet játszó ágazatok igényeinek kiszolgálása. - Intézményi oktató-nevelő munka, szakmai munka irányítása. - Szoros együttműködés a gazdaság szereplőivel az eredményes szakmai munka, az oktatás-nevelés érdekében. |
- Intézményközi munkaközösségek kialakítása a mérés-értékelés, az ifjúságvédelem, a közösségi szolgálat, a kulturális nevelés, a média, diákönkormányzat, nemzetközi kapcsolatok, minőségügy területén. - Szakmai műhelyek létrehozása. - Tagiskolák eredményességének növelése. - A szakképző iskolák presztízsének növelése. - A képzési kínálat megyei szintű összehangolása és koordinálása. - A keretszámok optimális meghatározása. - A szakmai oktatás mind szélesebb körben történő elterjesztése, megismertetése. - A szakmai képzés lehetőségeinek bővítése, a vállalati igények figyelembevételével. - Képzési rendszert a gazdaság szolgálatába állítani. |
Fő célok |
|
Centrum jelen állapota (erősségeink) |
Jövőbeni állapot elérése (fejleszthető, elérhető területek) |
- A szakmai munka jó színvonalának biztosítása érdekében a Centrumot, mint egyfajta tudásközpontot működtetjük. - Megfelelő feltételeket biztosítunk az iskolákban folyó eredményes oktató- nevelő munkához. - Piacképes szaktudás megszerzésének biztosítása a középiskolai tanulók és felnőttek számára. - A szakképzés vonzóvá tétele. - A képzési struktúra és képzések tartalmát folyamatosan a gazdaság és a munkaerőpiac igényeihez igazítjuk. - Széleskörű együttműködést kialakítva és működtetve a gazdaság szereplőivel és a gazdasági kamarával, az önkormányzatokkal. - Hátrányos helyzetű tanulók számára másodlagos szocializáció, a |
- A Szakképzés 4.0 stratégia elképzeléseinek megfelelő szakmai képzés kialakítása. - A működést meghatározó dokumentumok újragondolása, kialakítása (SZMSZ, Pedagógiai Program, Szakmai Program). - Érték-, cél- és feladatrendszer felülvizsgálata. - Belső továbbképzések szervezése. - Szakmai támogatás, tanácsadás - A tantárgystruktúra felülvizsgálata, helyi tantervek újra alkotása. - TEA szemlélet fejlesztése az oktatásban. - A nappali tagozaton tanuló diákok egészségét és harmonikus személyiségfejlődését fenyegető |
lemorzsolódás, az iskolaelhagyás elkerülése. - Lemorzsolódások csökkentése. - Aktív szerepvállalás a felnőttek szakmai oktatása és képzése területén. |
veszélyek elleni megfelelő prevenció. - Naprakész tudás biztosítása. - A lemorzsolódás és a végzettség nélküliek számának csökkentése. - Pályázatok figyelése és azokon való részvétel. - Egy-egy iskolát nem elszigetelten, önmagában, hanem a szakképzés rendszerében kell elhelyezni, esetleg újra pozícionálni. - A szakmai kommunikáció szervezése (hírlevelek, évkönyvek, kiadványok stb.). - A szakképzés presztízsének emelése. - Eredményes képzési struktúra kialakítása. - A Vizsgaközpont és a Képzőközpont létrehozása, beindítása, működésének biztosítása és fejlesztése. - Duális képzés, kompetencia alapú felnőttképzés, rövidített képzések, előzetes tudás beszámítása. - Minőségbiztosítási rendszer kialakítása, alkalmazása. |
McKinsey 7 S modell alapján
3. Helyzetelemzés
A Vas Megyei Szakképzési Centrum (VMSZC) szervezetének és működésének, stratégiai vezetésének operatív irányítása.
3.1. Intézményi erőforrások kezelése
A szakképzési centrum működésének kereteit a Szakképzésről szóló törvény és az ahhoz kapcsolódó jogszabályok határozzák meg. Iskoláink között nincs hierarchikus viszony. A szakképzési centrum a költségvetési szervekre vonatkozó szabályok szerint önállóan gazdálkodik.
3.2. Humánerőforrások kezelése
Idő- és erőforrás-menedzsment
Az időtényező jelentős szerepet játszik a szervezeti folyamatokban. Szervezeti szempontból az idő objektíven létező, jól definiálható, erőforrásként értelmezhető gazdasági tényező.
Az időtényező egyre jelentősebb szerephez jut a gazdálkodásban.
A hatékonyság és az eredményesség szempontjából minősítve az erőforrásokat a következő sorrendet kell figyelembe venni: pénzügyi erőforrás, anyagi-műszaki erőforrás, emberierőforrás, piac (iskolák), információ, kapcsolat, idő. (Bácsné Bába Anna)
A változásokra mindig időben reagálunk, így erőforrásainkat eredményesen tudjuk felhasználni.
Humánerőforrás-menedzsment (Emberierőforrás-menedzsment) - EEM
A szervezet számára szükséges tudással, ismeretekkel, készségekkel és motivációval rendelkező emberek felkutatására, megszerzésére, képzésére, ösztönzésére és megtartására, illetve a feleslegessé váló emberek hatékony átirányítására és végül leépítésére irányuló tevékenységek mind az emberierőforrás-menedzsment részét kell, hogy képezzék. Fő területei közé tartozik a munkaerő hasznosítása, melyhez elengedhetetlen a megfelelő munkaerő kiválasztása, az alkalmazás módjának leszabályozása, a teljesítményértékelési rendszer kialakítása és működtetése, vagy éppen a felmerülő konfliktusok kezelése. A munkaerő folyamatos fejlesztése, képzések, továbbképzések szervezése szükséges a szervezeti célok eléréséhez, ugyanakkor szintén a szervezeti vezetők felelőssége a munkahelyi környezet olyanná formálása, mely támogató segítséget nyújt a munkaerő hatékony felhasználásához és ösztönzővé teszi a foglalkoztatást.
A centrum életében egy tervezett, észszerűen felhasznált emberi erőforrás az időtényezővel együtt tudja biztosítani egy jól működő, mindenre gyorsan reagáló, eredményes szervezet létét. Az időtényező figyelembevételével a célokat hatékonyan és rövidebb idő alatt lehet megvalósítani.
Tárgyi feltételek
A központi szervezet épülete
A Vas Megyei Szakképzési Centrum megyei szinten irányítja 14 szakképző iskoláját. Székhelyünk a Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium tanműhelyépületében található. Az épület 1/1 arányú tulajdonosa Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, az SZC-t vagyonkezelői jog illeti meg. Az épület korábban a Savaria TISZK jogutódjának, a Szombathelyi Képző Központ Közhasznú Nonprofit Kft.-nek a kezelésében volt. A kft. az önkormányzattal kötött vagyonkezelési megállapodás alapján jelenleg is ebben az ingatlanban működik.
A központi szervezet 15 irodahelyisége jelenleg az épület földszintjén, illetve az emeleten helyezkedik el.
A Centrum az interneten saját domain néven jelenik meg www.vmszc.hu cím alatt. Az iskolák saját honlapot működtetnek, melyek elérhetők a Centrum weboldaláról is.
Az iskolai infrastruktúra a képzésekhez megfelelő hátteret biztosít. A szakképzési centrumok fennállása óta jelentős fejlesztések történtek, de – évtizedes elmaradások okán – több épület kisebb-nagyobb felújítása indokolt és a szakképzést szolgáló eszközállomány is folyamatosan megújulásra szorul. 2019. 03. 01-től a működtetési folyamatokért és a feltételek megteremtésért a kancellár a felelős és a fejlesztések az ő döntési kompetenciái alapján valósulhatnak meg.
Az intézmény arculati elemei
A Centrum logója jelenik meg a levélpapírokon, névjegykártyán, kiadványokon, tájékoztatókon, centrumos ajándéktárgyakon.
A Szakképzési Centrum új weboldalát is ennek megfelelően véglegesítettük. A közösségi oldalak közül a Facebookon jelenik meg a Szakképzési Centrum.
A közös elemek bevezetése mellett az iskolák továbbra is alkalmazzák saját arculati elemeiket. Ezek fontos tényezők annak érdekében, hogy az iskolák szakmai önállóságukat, egyedi arculatukat, vizuális eszközökkel is érzékelhetővé tudják tenni.
A Centrum és az iskolák ismertségének növelése, az eredmények bemutatása érdekében törekedni kell a jó médiakapcsolatokra az iskolák és a Centrum szintjén egyaránt.
Munkafolyamatok irányítása és menedzselése Általános feladataink
- a Szakképzés 0 elvárásainak szem előtt tartása
- a tanmenetek aktualizálása a törvényben előírt óraszámok figyelembevételével
- a tanműhelyek állapotának folyamatos ellenőrzése és eszközeinek megóvása
- a tanulmányi versenyek kiírása, a versenyzők felkészítése, a verseny lebonyolítása
- a tanügyi dokumentumok pontos kezelése
- a gyakorlati munkavégzéshez szükséges személyi felszerelések szigorú ellenőrzése
- a munkaközösség tagjainak folyamatos információcseréje, értekezletek megtartása
- a munkatervben előre nem tervezhető feladatok kezelése, megoldása
- duális partnerek megkeresése, együttműködés kialakítása, fenntartása
- Ágazati Képzőközpont kialakítása, működtetése
- Vizsgaközpont kialakítása működtetése
Kiemelt oktatási és nevelési feladataink
- a diákok rendszeres tanulásra, munkára szoktatása, a végzett munka és teljesítmény rendszeres értékelése
- a szakképzésben olyan korszerű ismeretek nyújtása, melynek birtokában tanulóink képesek lesznek a rokon szakmák körében mobilitásra, kapcsolatteremtésre
- a Házirend betartatása és betartása, a hiányzások csökkentése, egységes követelményrendszer kialakítása
- a diákok értékelése, számonkérése, az osztályozás minőségének és mennyiségének a teljesítése
- erkölcsi, esztétikai, érzelmi nevelés
- az önismeret és önértékelés jelentős fejlesztése
- hazaszeretetre és egészséges életmódra nevelés.
- a kommunikációs képességek (beszéd, írás, olvasás) és egyes megismerő képességek elsajátításának elősegítése a szakmai foglalkozásokon
- kommunikációs kultúra fejlesztése
- környezettudatos magatartás, szemlélet kialakítása
- a tolerancia és az empátia kialakítása, elmélyítése a diákok és a kollégák között
- válsághelyzet kezelése
Speciális feladataink
- folyamatos információáramlás biztosítása
- új kollégák munkájának segítése, beilleszkedésük megkönnyítése
- szakszerű munkavégzés
- a bukások csökkentése által a lemorzsolódás megelőzése és megakadályozása
- a szakmai tantárgyak speciális követelményeinek betartatása és betartása
- a munkahellyel, a munkavégzéssel kapcsolatos felelősség kialakítása
- törekvés a bukásmentes ágazati alap és szakmai vizsgákra, motiváció felkeltése a diákokban
- a versenyképesség javítása érdekében a pályaválasztási kiállítások szervezése, illetve a „külsős” kiállításokon való széles körű megjelenés
- az iskolánkban megszervezésre kerülő szakmai napok, versenyek megszervezése
- szponzorok felkutatása, kapcsolatok kiépítése
- a szakmai órákon is nagy hangsúlyt kell fektetni a szövegértés, a lényegkiemelés és az ok-okozati összefüggések problémájára
- audiovizuális eszközök, technikák még szélesebb körű használata, alkalmazása az órákon és foglalkozásokon
- a diákok bevonása a különböző projektmunkákba, teammunkákba.
- kapcsolatteremtés más centrumokkal, szakképzést folytató intézményekkel, képzést folytató iskolákkal
- új trendek és irányzatok megismerése, megismertetése
Külső és belső partnerekkel történő kommunikáció
Együttműködés más intézményekkel
Munkánk során együttműködünk a fenntartóval az ITM-mel, az NSZFH-val, számos más közigazgatási, oktatási és közművelődési intézménnyel is, többek között a Kormányhivatallal és intézményeivel, a Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központtal, a megye általános és középiskoláival, a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával. A korábbi fenntartók gyakorlatát folytatva együttműködünk a Vasi Diák Közösségi Szolgálattal a közösségi szolgálat megszervezése ügyében. Az Oladi Szakképző Iskolát érintően munkakapcsolatban vagyunk a szombathelyi AGORA Kulturális Központtal. Az iskola korábban egy ÁMK intézményegysége volt, az átalakulások nyomán az egykori művelődési ház épülete is a Szakképzési Centrumhoz került, amely most is helyet ad kulturális és közösségi programoknak.
Nemzetközi kapcsolatrendszer
A testvérvárosi, testvériskolai kapcsolatok, a külföldi partnerekkel, cégekkel, vállalkozásokkal történő együttműködés, kommunikáció, a közösen megvalósítandó programok segítik a határokon átívelő csereprogramokat együttműködési projekteket, lehetőséget biztosítva a külföldi szakmai tapasztalatszerzést, gyakorlatokat, idegennyelv gyakorlását mind a diákok, mind oktatóik számára.
Belső kapcsolatrendszer
Mivel a Szakképzési Centrum maga is egy több telephelyen működő, több intézményből álló szervezet, nagy jelentősége van a munkavégzés minősége szempontjából a belső kapcsolatok rendszerének is.
Az iskolák és a központi szervezet, illetve az iskolák közötti kapcsolattartás legfontosabb fóruma a heti rendszerességgel tartott vezetői értekezlet. Folyamatos a szakmai műhely működése. Tagjai az iskolák szakmai igazgatóhelyettesei, gyakorlatioktatás-vezetői. A találkozások alkalmával a szakképzéssel kapcsolatos aktuális kérdések, jelenleg a változások, a gyakorlati képzés, ágazati alapvizsgák, szakmai vizsgák előkészítése és lebonyolítása kerül megbeszélésre.
Fontosnak találjuk az iskolák közötti sport, kulturális és szakmai programok szervezését az összetartozás jegyében. Fontos a jó gyakorlatok bemutatása és átültetése is.
Iskolát segítő alapítványok
Az iskolák fejlesztéséhez, szakmai programjaik támogatásához nyújthatnak segítséget az iskolát támogató alapítványok.
Partnerkapcsolatok
Diákok, szülők
A diákokkal, szülőkkel történő kapcsolattartás az iskolák feladata elsősorban a diákönkormányzattal, szülői szervezettel való együttműködésen keresztül. Az iskolák életének sajátos és vonzó színfoltjai a diákprogramok. Iskolai szinten ez mindenhol jól is működik, de ezt a területet Centrum szintű diákrendezvények szervezésével még tovább lehetne színesíteni.
Külső partnerek
A Szakképzési Centrum partnerkapcsolatait a megye nagyvállalataival, kis- és középvállalkozásaival, egyéni vállalkozóival a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő szakember- utánpótlás, továbbá a tanulók gyakorlati képzésének támogatása miatt építette ki. A kapcsolatok tudatos ápolását, menedzselését a jövőre nézve is alapvető fontosságúnak tekintjük. A képzésben
legnagyobb részt vállaló és a képzés szempontjából legjelentősebb vállalatokkal, vállalkozásokkal a Centrum szintjén is meg kell teremteni a kapcsolatot.
Ez azért fontos mert olyan külső partnerek bevonásával, akik hozzájárulnak a képzések gyakorlatiassá és színvonalassá tételéhez, az iskolák eredményesek lesznek, sikeresen tudnak megküzdeni a nehézségekkel, amit a változások hoznak, továbbá növekedhet a szakképzés társadalmi és szakmai rangja és a szakképzett fiatalok keresett szakemberekké válhatnak a munkaerőpiacon.
4. Nemzetközi tapasztalatok 2021.03.01-2023.08.31
Nemzetközi tapasztalataink során fontos volt a nyelvgyakorlat, a szakmai, digitális ismeretek fejlesztése mellett a kapcsolatteremtés, az együtt gondolkodás, jógyakorlatok, új tanulási, oktatási módszerek, gyakorlati eljárások megismerése.
Pályázat típus |
Pályázati kódszám |
Pályázat neve |
Célország/város |
Dátum (év) |
Iskola |
Határtalanul |
HAT-20-03-0337 |
A magyar történelem jeles helyszínei Délvidéken |
Szerbia |
2022.05.17-21. |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum |
Határtalanul |
HAT-20-03-0283 |
Történelmi felfedezőút a Délvidéken |
Szerbia |
2022.05.14-18. |
Vas Megyei SZC Hefele M. Szakképző Iskola |
Határtalanul |
HAT-20-03-0228 |
Tündérkert_01 |
Románia |
2021.09.13-19. |
Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
Határtalanul |
HAT-20-03-0229 |
Tündérkert_02 |
Románia |
2021.09.13-19. |
Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
Határtalanul |
HAT-19-02-0288 |
Informatikáz(z)unk a magyar és délvidéki tájakon) |
Szerbia |
2021.09.13-17. |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum |
Határtalanul |
HAT-20-02-0047 |
Délvidéki várak-közös múltunk hajszálgyökerei nyomában |
Szerbia |
2021.09.14-21. |
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola, |
Határtalanul |
2021.09.28- 10.12. |
||||
Erasmus+ |
2020-1-HU01- KA102-078151 |
Tanulói mobilitás |
Mallorca |
2022.10.09-30. |
Vas Megyei SZC Oladi Technikum |
Erasmus+ |
2019-1-HU01- KA102-060348 |
Oktatói és tanulói mobilitás |
Olaszország |
2022.11.06-27. |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum |
2022.10-20-30. |
|||||
Erasmus+ |
2019-1-HU01- KA102-060146 |
Tanulói mobilitás |
Olaszország |
2022.03.6-27. |
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola |
Akkreditált Erasmus+ |
2021-1-HU01- KA121-VET- 000005487 |
Tanulói mobilitás |
Ciprus- Phafos |
2022.06.06-17. |
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium |
Németország- Berlin |
2022.06.06-17. |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium |
|||
Spanyolország - Mallorca |
2022.06.27- 07.08 |
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum |
|
|
|
Spanyolország - Mallorca |
2022.09.05-16. |
Vas Megyei SZC Oladi Technikum |
Németország - Drezda |
2022.10.30- 11.12. |
Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
|||
Olaszország - Milánó |
2022.11.20- 12.03. |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium |
|||
Olaszország - Milánó |
2022.11.13- 11.26. |
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium |
|||
Ciprus- Phafos |
2022.11.07 - 18. |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium |
|||
Lengyelország - Rzeszow |
2022.10.23- 11.05. |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum |
|||
Csehország - Prága |
2022.11.13 - 26. |
Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
|||
Olaszország - Milánó |
2023.02.06-17. |
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium |
|||
Olaszország - Milánó |
2023.05.04-15. |
Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
|||
Németország - Drezda |
2023.05.08-19. |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum |
|||
Oktatói mobilitás |
Olaszország- Celano |
2022.04.11-15. |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium |
||
Írország-Dublin |
2022.04.04-15. |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum, |
|||
Szlovénia- Ljubljana |
2022.04.04-09. |
Vas Megyei SZC Nádasdy Technikum és Kollégium |
|||
Németország- Drezda |
2022.07.11-22. |
Vas Megyei SZC Oladi Technikuma |
|
|
|
Málta-St.Julians |
2022.06.27- 07.08 |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum, Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola, Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola |
Írország-Athlone |
2022.05.23-27. |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, |
|||
Írország-Dublin |
2022.05.09- 05.13. |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola, |
5. SWOT analízis
A konzorcium SWOT analízise lapján fogalmazhatjuk meg stratégiai céljainkat.
STREGHTS - ERŐSSÉGEK
- Magas színvonalú szakmai képzés - Centrum híre - Magasan képzett humánerőforrás - Partneri elégedettség - Kiterjedt partneri kapcsolatok - Versenyeredmények - Alacsony lemorzsolódás - Alkalmazkodóképesség - Tanulóközpontúság - Piacképes képzési struktúra - Hátrányos helyzetű tanulók támogatása - Differenciált oktatás - Tehetségek támogatása - Nyelvi képzések - Barátságos környezet |
WEAKNESSES - GYENGESÉGEK
- Nem megfelelő kommunikáció - Tanulói érdektelenség, motiválatlanság - Tanulólétszám csökkenése - Idegennyelvi és informatikai hiányosságok az oktatók és a diákok esetében is - Tanári túlterheltség - Tanári kiégés - Sok a nyugdíj előtt álló kolléga - Kevés a fiatal oktató |
OPPORTUNITIES - LEHETŐSÉGEK
- Pályázatokon, projektekben való részvétel - Oktatók digitális, nyelvi és módszertani készségeinek fejlesztése - Nemzetközi kollegiális kapcsolatok, együttműködés fejlesztése - Tanárok külföldi tapasztalatszerzése, továbbképzése - Innovatív szemlélet kialakítása - Szakképzési oktatói életpályamodell kialakításával a gyakorlati oktatók elismerése, megbecsülése - Belső szakmai együttműködés erősítése - Tanulói létszám növelése - Nemzetközi tapasztalatok szerzése az informatika területén - Diákcsere programok - Nemzetközi versenyeken, továbbképzéseken való részvétel - Részvétel külföldi szakmai gyakorlatokon, tapasztalatok továbbadása - Ökoiskolai program - PR javítása - Centrumszintű imázsépítés |
THREATS - VESZÉLYEK
- Nehéz az oktatók pótlása - Az oktatási környezet folyamatos változása - A XXI. századi oktatás fejlesztésének nehézségei - Változó munkaerőpiac - Demográfiai változások - Szakmaioktató-hiány növekedése - Generációs és információs szakadék tanár-diák között |
6. A stratégia
Stratégiai cél |
Fejlesztési cél |
Tevékenységek |
Várt eredmény |
Időtáv |
Mérés |
- Nemzetközi kapcsolatrendszer élénkítése - Külföldi tanár- és diákcsere- programok - Idegen nyelv fejlesztése külföldi környezetben |
- Nemzetközi tapasztalatcsere - Közös munka - Új technológiák megismerése - Módszertani megújulás - Ismeretek bővítése - Képesítések nemzetköziesítése - Idegennyelv- tanulás/szakmai idegennyelv-tanulás, gyakorlás (német, angol) - Digitális kompetenciák fejlesztése - Digitális pedagógiai módszertani fejlesztések - Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése - A hátrányos helyzetű tanulók részvétele a programokon - Munkaerőpiaci szereplők bevonása az ERASMUS programokba - Jógyakorlatok megismerése |
- Kapcsolatfelvétel külföldi partnerekkel, szakképző intézményekkel - Az ERASMUS + program mobilitási lehetőségei: - Tanulók mobilitása: o szakmai versenyen való részvétel 1-10 nap o rövid távú tanulási célú mobilitás 10-89 nap o hosszú távú tanulási célú mobilitás 10-89 nap - Munkatársak mobilitása: o szakmai látogatás 2-60 nap o oktatási tevékenység 2-365 nap o kurzuson vagy tréningen való részvétel - Egyéb támogatott tevékenység: o szakértők fogadása o gyakorló tanárok fogadása o előkészítő látogatások |
- Mobilitások: elméleti és gyakorlati oktatók, képzésben résztvevők, tanulók, intézményvezetők és vállalkozások vezetői számára, figyelembe véve a hátrányos helyzetű tanulók mobilitását - Külföldi vendégek fogadása - Nemzetközi szakmai találkozók, konferenciák, kiállítások, vásárok szervezése, részvétel, az esélyegyenlőségi, fenntarthatósági és együttműködési kritériumokat szem előtt tartva - Nemzetközi tudáscsereprogram, kialakítása, megvalósítása |
Rövid (1-2 év) Közép (3-4 év) Hosszú (5-7 év) |
- A kapcsolatok kialakítása a Centrum segítségével az iskolai felelősök, az intézmények vezetőségének irányításával - A Centrum támogatja a partnerekkel történő kapcsolatfelvételt és együttműködést - Nyilvántartja és dokumentálja az iskola beszámolói alapján: o tanulói létszám o oktatói létszám o mobilitási tevékenységek száma - Beszámolók a végzett feladatokról |
Stratégiai cél |
Fejlesztési cél |
Tevékenységek |
Várt eredmény |
Időtáv |
Mérés |
- Testvérvárosi, testvériskolai kapcsolatok elmélyítése, külföldi partnerek szervezése, együttműködés. |
- Az ERASMUS+ program keretein belül új partnerek megismerése, nemzetközi kapcsolatok tovább építésével - Mobilitások növelése a diákok és oktatóik számára - Testvérvárosi kapcsolatok élénkítése |
- Közös programok szervezése. - Látogatások megszervezése. - Mobilitások a diákok és oktatóik számára. |
- A meglevő testvérvárosi, testvériskolai kapcsolatok megerősítése, mobilitás fejlesztése. - Kapcsolatfelvétel külföldi szakmai oktatást folytató intézményekkel, gyakorlati képzőhelyekkel és oktatási tevékenységet folytató üzemekkel, gyárakkal, vállalkozókkal. - Az együttműködés során olyan kapcsolatok kialakítása, mely minden résztvevő számára eredményes. |
Hosszú (5-7 év) |
- A kapcsolatok kiépítését a Centrum segítségével az iskolai felelősök és az intézmények vezetősége koordinálja - A Centrum támogatja a partnerekkel történő kapcsolatfelvételt és együttműködést - Az eseményeket, a résztvevők számát nyilvántartja és dokumentálja az iskola beszámolói alapján - Figyelemmel kíséri a régi és új kapcsolatok számának alakulását |
Stratégiai cél |
Fejlesztési cél |
Tevékenységek |
Várt eredmény |
Időtáv |
Mérés |
- Tanulók felkészítése a nemzetközi munkaerőpiac elvárásaira |
- Az elvárásokat a külföldi fogadó partner visszajelzései alapján tudjuk meghatározni. - A tanulói pályakövetés során tudjuk mérni azt, hogy hány tanulónak sikerült külföldön munkahelyet találni és elhelyezkedni a szerzett szakmájában |
- A tanulók együttműködési kompetenciáinak fejlesztése, problémamegoldó képességeinek növelése idegen környezetben |
- Külföldi gyakorlatok során szerzett tapasztalatok és elvárások után külföldi munkavállalás elérése - Szakmai elismertség növelése |
Hosszú (5-7 év) |
- Az előre meghatározott szempontrendszer alapján történik a tanulók számára a szükséges célok meghatározása az elsajátítandó tanulási, gyakorlati eredményeket illetően - A külföldi mentorok értékelik a tanulói előmenetelt és adnak visszajelzést arról, hogy megfelelnek-e a külföldi elvárásoknak és alkalmasak-e idegen környezetben végzett önálló munkára - A diákok önértékelést végeznek és előmenetelüket dokumentálják - Ennek irányításában az iskola vesz részt. |
-
Stratégiai cél |
Fejlesztési cél |
Tevékenységek |
Várt eredmény |
Időtáv |
Mérés |
- Nemzetköziesítésen alapuló készségfejlesztés, tapasztalati tanulás, tudás a partnerség által |
- A tapasztalati tanulás során olyan módszereket és aktivitásokat kell alkalmaznunk, melyek bevonják a tanulókat a tanulás folyamatába a külföldi utazások, kapcsolatok és gyakorlatok során - A tanulót olyan ismeretekkel, személyes tapasztalatokkal kell gazdagítani, hogy meg tudják találni helyüket az európai társadalmakban, európai identitásuk megerősödésével nyitottak és elfogadóak legyenek - A tanulók váljanak nyitottá és megértővé a különböző szokások, életmódok, kultúrák, vallások, a másság iránt - A készségfejlesztés során érjük el a kitűzött céljainkat a megfelelő tudás megszerzése mellett |
- Az iskolai tanulás, a szerzett műveltség a kompetenciák meghatározott rendszere. Ezek fejlesztése a fő feladat - A tanulók szerezzék meg a kulcskompetenciákat, amelyek elengedhetetlenek a változásokhoz való rugalmas alkalmazkodáshoz, a változások befolyásolásához, saját sorsuk alakításához - Ezekre mindenkinek szüksége van személyes boldogulásához és fejlődéséhez, az aktív állampolgári léthez, a társadalmi beilleszkedéshez és a munkához |
- A szakmáink igénylik a folyamatos módszertani megújulást, kollégáinkat képezni kell, sokkal több nemzetközi tapasztalathoz juttatni ahhoz, hogy inspirálódni tudjanak az élmények által - Nagyfokú nyitottság, az oktatók innovatív gondolkodása - Pozitív iskolai légkör - Az oktatók szakmai meggyőződése, együttműködése - A pedagógiai munkával való elégedettség, - A szakmai fejlődés és különféle tanítási módszerek alkalmazása - Jógyakorlatok megismerése, átvétele |
Rövid (1-2 év) Közép (3-4 év) |
- Együttműködések és résztvevők száma - Szakmai jegyek, attitűd változása, motiváció növekedése |
Erőforrásaink
Stratégiai céljaink elérése érdekében fontos meghatároznunk stratégiai céljainkat. A konzorcium feladata a humánerőforrásunkat és az infrastrukturális hátterünket a célok megvalósítása irányába állítani.
A Centrum központi egysége biztosítja a konzorcium tagjai számára az irányítási, koordinációs, szervezési, pénzügyi irányítást.
A közös munka eredménye a projektek sikeres megvalósítása és a kitűzött célok elérése.
7. A nemzetköziesítési munkacsoport
A tevékenységekkel kapcsolatos speciális szervezési feladatokat (adminisztráció, pénzügyek) a Centrum végzi, míg maga a nemzetköziesítés, a tevékenységek népszerűsítése, disszeminálás az iskolák feladata, amit a Centrum folyamatosan felügyel és támogat.
ERASMUS+ Mobilitás program Vas Megyei Szakképzési Centrum munkacsoporttagok |
||
Szentgyörgyvári Róbert |
VMSZC kancellár |
|
Rettegi Attila |
VMSZC főigazgató |
|
Birosz Pál Tamás |
VMSZC főigazgató-helyettes ERASMUS+ projektvezető |
|
Szabó Zoltán |
VMSZC gazdasági vezető |
|
Kiss-Bauer Szilvia |
Kiss-Bauer Szilvia projektmenedzser |
|
Nagy Zsanett |
VMSZC szakképzési ügyintéző ERASMUS+ ügyintéző |
A stratégia jóváhagyása, nyilvánossá tétele
A stratégia szerepe, hogy helyi, regionális és nemzetközi szinten egyértelművé váljanak a Centrum dolgozói, tanulói, hazai és külföldi partnerei, leendő diákjai és a szülők számára a nemzetköziesítési elképzeléseink és megvalósítandó céljaink.
A stratégia jóváhagyását és nyilvánossá tételét a Centrum vezetése és a nemzetköziesítési munkacsoport együttesen végzi.
A program során elért eredményeink, jógyakorlataink, megvalósult eseményeink bemutatását, tapasztalatainkat, szerzett benyomásainkat, értekezleteken, a Centrum és az iskolák honlapján, közös fórumokon, workshopokon, közösségi médián keresztül, Vas megye újságjaiban, hírportáljain, a helyi rádióban rendszeresen, széles körben kell terjesztenünk, ezáltal eleget téve a disszeminációs kötelezettségünknek.
Disszeminációs terv - 2023.06. hó.pdf
Disszeminációs terv - 2023.09. hó.pdf
Erasmus-Akkreditáció tanúsítvány.pdf
Mobilitás értékelés sablon powerpoint - 2023.pdf
Mobilitás értékelés útmutató diákoknak - 2023.pdf
Mobilitás értékelés útmutató oktatóknak - 2023.pdf
Mobilitás értékelés, minőségbiztosítás - 2023.pdf
Oktatoi_oenertekeles_2023_10.ho.pdf
Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2021.pdf
Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.05. hó.pdf
Vas Vármegyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.10. hó.pdf